- Jaký je rozdíl mezi Komplexním zdravotním pojištěním cizinců a Pojištěním nutné a neodkladné péče cizinců?
-
Komplexní zdravotní pojištění cizinců je určeno zejména těm, kteří na území České republiky pobývají dlouhodobě a mají zájem o komplexní lékařskou péči ve smluvních zdravotnických zařízeních většinou bez přímé úhrady poplatků za ošetření. V rámci tohoto pojištění je možné sjednat připojištění těhotenství a porodu. Pojištění nutné a neodkladné péče se vztahuje pouze na akutní ošetření a je převážně vyhledáváno těmi, kteří plánují pobýt v České republice do 3 měsíců.
- Jsou nějaké situace, na které se toto pojištění nevztahuje?
-
Toto pojištění nelze uplatnit v případě tzv. zdravotní turistiky (tj. záměrné vycestování do České republiky za účelem čerpání zdravotní péče), v okamžiku, kdy je jedinec účastníkem veřejného zdravotního pojištění České republiky, a také ho nelze aplikovat na nemoci a úrazy, které vznikly před uzavřením pojistné smlouvy, vyjma varianty Exclusive, na kterou se toto omezení nevztahuje. Z pojištění nejsou dále kryty výkony, které nejsou medicínsky ani právním řádem akceptované, dále se pojištění nevztahuje na škody způsobené úmyslně, újmu vzniklou porušením léčebného postupu nebo v případě zavinění nebo spoluzavinění. Pojištění nekryje škodné události (výjimku představují úrazy), které vznikly v důsledku požití alkoholu, léků a dalších psychotropních látek, fyzioterapeutickou péči, která není nutná k odstranění bezprostředních zdravotních komplikací, a kosmetické a estetické operace, které nejsou součástí léčby.
- Součástí komplexního zdravotního pojištění cizinců je pojištění odpovědnosti občanů. Pro koho je toto pojištění určeno a na co se vztahuje?
-
Toto pojištění je automatickou součástí smluv sjednaných na rok a déle a kryje újmy na zdraví a životě, majetkové újmy na věci nebo zvířeti včetně nákladů na veterinární ošetření poraněného zvířete a následné majetkové újmy (následné finanční škody)
- Může za mě toto pojištění sjednat můj partner?
-
Ano, je to možné. Osoba, která sjednává pojištění, bude ve smlouvě uvedena jako pojistník a osoba, na jejíž jméno bude smlouva uzavřena, bude pojištěným. Pojistník bude k uzavření smlouvy potřebovat svůj doklad totožnosti a také informace o pojištěném (jeho celé jméno, datum narození, státní příslušnost, číslo pasu a adresu, na které bude v České republice přebývat).
- Je povinností cizince v České republice mít sjednané zdravotní pojištění?
-
Ano, je. Existují dva typy pojištění, ze kterých může cizinec vybírat: veřejné zdravotní pojištění nebo komerční zdravotní pojištění. České veřejné zdravotní pojištění se vztahuje na osoby bez ohledu na státní občanství s trvalým místem pobytu v České republice a také na osoby, které nemají trvalé bydliště v České republice, ale mají zaměstnání u firmy se sídlem v České republice. V případě, že jedinec nesplňuje ani jednu z podmínek, musí si sjednat komerční zdravotní pojištění. Pro oboje pojištění platí, že jsou uznatelné pro vydání víza.
- Jsem cizinka žijící v Čechách, která plánuje otěhotnět nebo již těhotná je. Existuje pro mě nějaká možnost pojištění se?
-
Ano, Maxima pojišťovna nabízí těmto ženám Komplexního zdravotního pojištění Premium. Toto pojištění je určeno těhotným ženám v rozmezí 15 – 50 let a kryje náklady na úhradu standardních zdravotních výkonu spojených se sledováním pojištěné v těhotenské poradně a následný porod ve smluvním zdravotnickém zařízení pojišťovny. Zároveň nabízí limit plnění nad rámec běžně poskytované zdravotní péče v těhotenské poradně do výše 3 000Kč, tzv. Těhotenský balíček. Bližší informace Vám ochotně poskytnou na pobočce Maxima pojišťovny.
- Mám dítě mladší jednoho roku. Lze pro něho sjednat zdravotní pojištění?
-
Pojišťovna Maxima nabízí pojištění dětí od stáří 1 roku.
- Zdravotní pojištění cizinců lze sjednat online. Jak to funguje?
-
Pojistná smlouva v tomto případě vzniká zaplacením pojistného a všechny potřebné dokumenty obdržíte na Váš email. Proces uzavření smlouvy je jednoduchý, postupujte podle instrukcí na stránce v jazyce, který Vám nejvíce vyhovuje (čeština, angličtina, ruština, ukrajinština, španělština, francouzština, čínština a vietnamština).
- Jaká ošetření nejsou hrazena pojišťovnou?
-
Pojišťovnou není hrazena například návštěva lékaře za účelem odstranění klíštěte. Doporučujeme navštívit lékárnu, kde jsou k dostání pomůcky a přípravky k tomu určené. Přivolání zdravotní záchranné služby je hrazeno v případě, že je bezprostředně ohrožen život (kolaps, epileptický záchvat, úraz, porod).
- Jak si můžu změnit / opravit údaje na smlouvě?
-
Jestliže potřebujete změnit nebo opravit údaje na smlouvě, je nutné vyplnit Žádost o změnu na pojistné smlouvě zdravotního pojištění cizinců a odeslat na adresu pojišťovny: Maxima pojišťovna a. s., Italská 1583/24, 120 00 Praha 2 – Vinohrady, na e-mail info@maxima-as.cz nebo prostřednictvím Vašeho zprostředkovatele.
- Z jakých důvodů může zaniknout pojištění?
-
Zdravotní pojištění cizinců může zaniknout z několika důvodů. Konkrétně se jedná o uplynutí pojistné doby vymezené v pojistné smlouvě, smrtí pojištěného, ukončení pobytu pojištěného nebo vyhoštění z České republiky, získáním veřejného zdravotního pojištění nebo odstoupením od pojistné smlouvy. Konkrétně jsou tyto situaci popsány ve Všeobecných pojistných podmínkách.
- Jakým způsobem mohu vypovědět smlouvu?
-
V tomto případě je nutné vyplnit Žádost o zrušení smlouvy zdravotního pojištění. Vyplněný formulář odešlete na e-mail info@maxima-as.cz, na adresu: Maxima pojišťovna a. s., Italská 1583/24, 120 00 Praha 2 – Vinohrady nebo prostřednictvím Vašeho zprostředkovatele.
- Co je služba TeleMedic a kdy mám na ni nárok?
-
Služba TeleMedic je bezplatná konzultace s lékařem týkající se zdravotního stavu, příznaků onemocnění či informace o lécích, kterou lze využít nepřetržitě 24 hodin sedm dní v týdnu na tel. čísle +420 296 339 685. Konzultovat lze v češtině, angličtině, ruštině a ukrajinštině. Služba je součástí komplexního zdravotního pojištění cizinců MaxMedical ve variantě Exclusive.