Jak postupovat při řešení škod z povodní či záplav
Chceme, aby naše pojištění klientům v nouzi co nejrychleji pomohlo. Pro urychlení procesu je důležité připravit co nejpodrobnější podklady k nahlášení škody.
1. Zdokumentujte škodu
Pořiďte fotodokumentaci poškozených věcí. Vyfoťte celkový pohled na poškozené objekty (např. nemovitosti či movité věci) a také detaily poškozených částí. Pokud je to možné, ponechte poškozené věci na místě pro případnou prohlídku a zbytečně je nelikvidujte.
2. Zabezpečte majetek
Provizorně zabezpečte majetek, aby se škoda dále nezvětšovala. Například, pokud je poškozená střecha, zajistěte, aby do objektu nezatékalo. Můžete začít s úklidem a vysoušením poškozených prostor.
3. Sepište poškozené věci a připravte podklady
Do oznámení škody uveďte vše, co bylo poškozeno. Pokud máte doklady o pořízení poškozených věcí, přiložte je. Uveďte také pořizovací cenu a stáří poškozených věcí, nebo si můžete soupis poškozených či odcizených věcí připravit jako přílohu k hlášení.
U nemovitostí uveďte přesné rozměry poškozených částí a typ použitých materiálů (např. délku okapů, plochu střechy, rozměry místností apod.).
4. Odhadněte škodu
Pokuste se odhadnout celkovou výši škody. Přesnost odhadu není rozhodující pro výši pojistného plnění, ale pomůže v prvotním vyhodnocení situace.
5. Co budete potřebovat k nahlášení škody
Číslo pojistné smlouvy
Místo a datum vzniku škody
Příčinu škody (popis události)
Identifikační údaje pojištěného
Kontaktní údaje (pro případnou prohlídku)
Odhadovanou výši škody
Účet pro výplatu pojistného plnění
6. Kam poslat dokumentaci
Veškerou dokumentaci, včetně oznámení škody, zasílejte na: E-mail: LPU@maxima-as.cz
Pokud jste již obdrželi číslo škody, nezapomeňte ho uvádět při další komunikaci, například v předmětu e-mailu.