Rok 2022 byl pro Maxima pojišťovnu nejúspěšnější v historii
Maxima pojišťovna zveřejnila své hospodářské výsledky za rok 2022. Předepsané pojistné i zisk vykázaly historicky nejvyšší čísla. Předepsané pojistné dosáhlo hodnoty 838,3 mil. Kč, což je o 10 % více než v roce předchozím. Hospodářský výsledek po zdanění pak dosáhl 36,8 mil. Kč.
Rok 2022 ve znamení škodní inflace a podpojištění
Rok 2022 byl pro celou Evropu turbulentní a nevyhnul se ani odvětví pojišťovnictví. „Pro trhy v České republice, Slovensku a Maďarsku, na kterých Maxima pojišťovna působí, to znamenalo především stále trvající dvoucifernou inflaci, která příliš neoslabuje ani v roce 2023. Inflace se v pojišťovnictví projevuje zejména v podobě takzvané škodní inflace, což jsou vyšší náklady na likvidaci škod. Opravit dům stojí dnes výrazně více než například před dvěma lety,“ vysvětluje Petr Sedláček, předseda představenstva Maxima pojišťovny.
„Druhým jevem, který byl dlouhá léta rovněž spíše okrajovým, je podpojištění. Pojistné částky a limity na starých smlouvách často neodpovídají pojistné hodnotě nebo potřebám pojištěného. To vše se do provozu pojišťovny propisuje. Abychom poskytovali našim zákazníkům dobré služby, musíme se tomu věnovat, musíme s nimi o tom mluvit. V době trvající dvouciferné inflace a tím i tlaků na rozpočty rodin i firem, je to ale samozřejmě obtížnější,“ dodává.
Trendy v Maxima pojišťovně
„V Maďarsku jsme spustili pojišťování mobilního hardware s mobilním operátorem Yettel. Renesancí prošlo také cestovní pojištění, které bylo v covidových letech výrazně zasaženo. Pomohl nám i dobrý výsledek v pojištění podnikatelů a průmyslu, kde pojišťovna narostla na předepsaném pojistném o téměř čtvrtinu,“ uvádí Petr Sedláček.
Inovace přináší pokrok a dobré výsledky
V roce 2022 došlo ke spuštění nového obchodního systému a také nového provozně technického systému. I díky této modernizaci dosáhla Maxima dobrých hospodářských výsledků. V inovaci systémů hodlá Maxima pokračovat také v dalších letech nejen kvůli úsporám, ale především pro to, aby přinesla svým klientům co nejlepší zákaznický servis.